Skip to content

Menu
  • Головна
  • Новини
  • Про ліцей
  • Вступникам
    • Професії
      • Кухар
      • Плодоовочівник
      • Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва (категорії “А1”, “А2” , “В1”)
      • Водій автотранспортних засобів (категорія “С”)
      • Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування
      • Водій мототранспортних засобів (категорія “А”)
      • Водій автотранспортних засобів (категорія “В”)
    • Правила прийому
    • Подати заяву на вступ
    • Анкета вступника
  • Здобувачам освіти
    • Дистанційне навчання
    • Інформація для учнів
    • Правила поведінки
    • Розклад занять
    • ЗНО
      • ЗНО-2022
      • Пробне ЗНО-2022
      • План заходів
  • Публічна інформація
  • Зворотній зв`язок
  • Контакти
Menu

STOP Булінг!

Булінг – це насильство!
* Якщо ти або твої знайомі постраждали від булінгу – звернися із заявою про випадки булінгу(цькування) до керівника навчального закладу. 
* Якщо тобі необхідна психологічна допомога – звернися на Національну дитячу “гарячу лінію” 116 111 або до психолога в навчальному закладі.
* Якщо тобі необхідна правова допомога 0 800 213 103 (цілодобово і безкоштовно)

Про протидію булінгу в ДПТНЗ “Конотопський ПАЛ”

Як реагувати на агресію та знущання серед учнів?

ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ

Пам’ятка для вчителів стосовно булінгу

В такому непростому питанні, як булінг, важлива профілактика, попередження. Але це тема окремої та довгої розмови. Ми ж із вами розглянемо питання, що робити, коли вже є місце такій ситуації.

У випадку з булінгом одна з ключових задач – виявити проблему якомога раніше. Поки ще можна все зупинити, поки ситуація не зайшла надто далеко та наслідки не спричинили великої шкоди.

Ми вже знаємо, що цькування здебільшого відбувається не на очах вчителів та дорослих. Це процес потайний, який часто проходить за межами класу чи школи. Але у колективі обов’язково відбуваються зміни, що на перший погляд не пов’язані з цькуванням, але можуть сигналізувати про нього.

Отже, на що треба звернути увагу вчителю, що може бути передвісниками або маркерами цькування у класі:

  • занадто підвищена емоційна атмосфера у класі;
  • ви помічаєте, що діти припиняють спілкуватися та замовкають при появі поряд вчителя або дорослого;
  • спостерігається відокремлення окремих учнів від решти класу;
  • у класі сталося «перегрупування» дружніх кіл;
  • кардинальна зміна поведінки окремої дитини – як пригнічена, сумна, закрита, так і навпаки – занадто піднесена, жвава, агресивна;
  • раптове та нехарактерне зниження шкільної успішності окремої дитини;
  • часті хвороби та/або прогули окремої дитини, не притаманні їй до цього часу.

Якщо ви помітили якісь з цих ознак та запідозрили негаразди у дитячих відносинах, варто звернутися до шкільного психолога за допомогою. Психологи мають у своєму арсеналі методики, які допоможуть виявити ймовірних або вже існуючих учасників цькування.

Що важливо пам’ятати, працюючи з булінгом:

  • Цькування – явище групове, одна з форм поведінки групи, тож працювати щодо його подолання треба з усіма членами групи. Окрема робота (виховні бесіди, каральні санкції, корекція з психологом тощо) тільки з жертвою або тільки з агресором призведе до тимчасового результату, але цькування не зупинить.
  • Група, яка згуртувалася навколо загальної цікавої мети, не буде цькувати. Гарний приклад – секції у дитячих будинках творчості, компанії однодумців. А от група, яку створили штучно, у якої немає спільної мети, що об’єднує, але є потреба у згуртуванні (а шкільні класи є саме такими групами), обов’язково знайде, проти чого або, скоріш, проти КОГО об’єднатися.
  • Діти ніколи не можуть впоратися з булінгом самотужки, це не «пройде саме»! У цьому процесі вкрай необхідне втручання стороннього дорослого – і не одного.
  • Важливо розрізняти непопулярність та цькування. Непопулярна дитина може бути без друзів у класі, мало спілкуватися та не «лізти у перші ряди» у громадській діяльності. Цькування може маскуватися під непопулярність, але коли дитина потерпає від насильства, психологічного або фізичного, сумнівів не має бути.

Отже, що потрібно робити, коли виявлено цькування:

  • Припинити процес насильства та достеменно визначити, що трапилося, коли, де, хто учасники, свідки, скільки часу триває тощо.
  • Повідомити про ситуацію дирекцію школи та батьків учасників булінгу. По-перше, ситуація серйозна, до неї залучено багато дійових осіб, існують ймовірні тяжкі наслідки, тож вирішувати цю проблему повинні усі разом. А по-друге, нещодавно прийнятий закон України № 8584 щодо подолання булінгу передбачає адміністративну відповідальність усіх дієздатних осіб, які брали участь у цькуванні або які нічого не зробили для його припинення.
  • Звернутися по допомогу до інших спеціалістів – психолога, соціального робітника, медіатора, експерта та інше.
  • Разом з батьками, дирекцією школи, іншими спеціалістами (психолог, соціальний робітник, медіатор тощо) визначити та реалізувати заходи з підтримки постраждалого – надання медичної та психологічної допомоги, тимчасове невідвідування шкільних занять, переведення до іншого класу та інше.
  • Разом з дирекцією, батьками дитини-агресора та іншими спеціалістами (психолог, соціальний робітник, медіатор) визначити і застосувати дисциплінарні та виховні заходи щодо дитини-агресора. Це може бути бесіда, зауваження, догана, подальше спостереження та надання психологічної допомоги.
  • Провести з класом бесіду щодо цькування у колективі. Але! Привселюдно не можна називати скривджену дитину жертвою, а її кривдника – агресором! Це тільки підтвердить «правоту» ситуації, ролей її учасників та їх дій. Тобто агресор отримає підтвердження того, що він домігся того, заради чого і здійснював цькування. А жертва отримає чергове, та ще й привселюдне, приниження. Бесіди щодо з’ясування обставин, виховні бесіди тощо треба проводити або в дуже вузькому колі людей, або наодинці. Важливо залучити дітей до обговорення цієї теми, разом виробити план дій щодо подолання булінгу у класі.
  • Провести батьківські збори, присвячені темі цькування. Надати батькам інформацію про булінг (причини виникнення, дійові особи, сигнали про наявність, наслідки та інше), що допоможе їм попереджати або визначати явище цькування.
  • Коли гостра стадія процесу минула, впроваджуються кроки, що забезпечать у колективі атмосферу поваги та толерантності, упорядкують поведінку дітей.

Важливо розробити, можливо разом з учнями, класну збірку правил або Кодекс поведінки, що буде визначати прийнятні та недопустимі види поведінки у класі та школі. Корисним для учнів буде періодично обговорювати та розбирати, чи вдається їм дотримуватись цього Кодексу, що заважає або допомагає і т. д.

Залучення всього колективу до якоїсь спільної справи, що буде об’єднувати всіх, згуртовувати. Важливо підібрати таку справу, до якої були би залучені УСІ учні. Або це може бути декілька справ чи заходів, де у різних сферах будуть брати участь УСІ! Щоб кожен учень зміг відчути себе корисним для інших, мав визнання у чомусь своєму, мав змогу показати себе.

Як бачите, протидіяти булінгу складно та довго. Це потребує великих зусиль, займає багато часу, а результат можна побачити не одразу. І подолавши наслідки конкретної ситуації, не можна думати, що цькування не повториться. Головне у боротьбі з булінгом – постійна профілактична діяльність, швидке реагування та подолання найменших проявів та зародків цькування. Але це вже зовсім інша тема, про яку поговоримо іншим разом.

Лист МОНУ від 29.01.2019 № 1/11-881 “Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)” від 18 грудня 2018 р. № 2657-VIII”

Про затвердження Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення

План заходів ДПТНЗ “КПАЛ” щодо попередження насильницької моделі поведінки, випадків  булінгу серед учасників освітнього процесу

Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу в ДПТНЗ “Конотопський професійний аграрний ліцей”.

Алгоритм роботи для спеціалістів, які зіштовхнулися з булінгом в дитячому середовищі

ПРОТОКОЛ засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування)

Зразок заяви про булінг

Уповноважена особа закладу освіти з питань попередження насильства та булінгу:

Заступник директора з навчально-виховної роботи   Корольова Лариса Миколаївна

Протидія домашньому насильству

Торгівля людьми

Пошук по сайту

ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДКАБІНЕТ

Увійти в кабінет

MENUMENU
  • Дистанційне навчання
  • Розклад занять
  • Інформація для учнів
  • Подати заяву на вступ
  • Правила прийому
  • ЗНО
    • ЗНО-2022
    • Пробне ЗНО-2022
    • План заходів
  • Центр військово-патріотичного виховання молоді
    • Положення
    • Графік роботи
    • План роботи
    • Новини Центру
  • Експериментальна робота
  • Учнівське самоврядування
    • Президент учнівського самоврядування ліцею
    • План роботи
    • Звіт про нашу роботу
    • Наші справи
  • Сторінка психолога
    • Завдання психологічної служби
    • Інформація для батьків
    • Поради батькам
    • Поради учням
    • Робота з учнями
  • STOP Булінг!
  • Методична робота
    • Циклові комісії
      • Циклова комісія класних керівників і виховної служби
      • Циклова комісія за напрямком сільське господарство і транспорт
      • Циклова комісія викладачів загальноосвітньої підготовки
      • Циклова комісія з професій “Плодоовочівник”, “Кухар”
  • Сторінка бібліотекаря
    • Про бібліотеку
    • Календар свят та пам`ятних дат
      • 11 квітня – Міжнародний день визволення в’язнів фашистських концтаборів
      • Година пам’яті «Біль і крик душі під знаком Чорнобиля» ( до 35-річчя від дня Чорнобильської трагедії)
    • Рекомендую книги для дозвілля
      • Книги – ювіляри 2021 року
    • Інформаційна подорож «Загадкові місця України»
    • ВІРТУАЛЬНА МАНДРІВКА «КРАСА І ВЕЛИЧ КОСМОСУ»
  • Профорієнтація
  • Професії
    • Кухар
    • Плодоовочівник
    • Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва (категорії “А1”, “А2” , “В1”)
    • Водій автотранспортних засобів (категорія “С”)
    • Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування
    • Водій мототранспортних засобів (категорія “А”)
    • Водій автотранспортних засобів (категорія “В”)
  • Харчування

Приєднуйся до нас у FACEBOOK

Травень 2022
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
« Кві    

Архіви

Останні записи

  • День відкритих дверей 26.05.2022
  • Мальовничі місця України 18.05.2022
  • День пам’яті жертв геноциду кримськотатарського народу 18.05.2022
  • Сім’я – це найдорожчий і найцінніший скарб 15.05.2022
  • День пам’яті та примирення 09.05.2022
  • День матері 08.05.2022
  • Як підтримати близьких 03.05.2022

Рубрики

  • Наші справи (33)
  • Новини (335)
  • Новини Центру (33)
  • Робота з учнями (43)
MENUMENU
  • Дистанційне навчання
  • Розклад занять
  • Інформація для учнів
  • Подати заяву на вступ
  • Правила прийому
  • ЗНО
    • ЗНО-2022
    • Пробне ЗНО-2022
    • План заходів
  • Центр військово-патріотичного виховання молоді
    • Положення
    • Графік роботи
    • План роботи
    • Новини Центру
  • Експериментальна робота
  • Учнівське самоврядування
    • Президент учнівського самоврядування ліцею
    • План роботи
    • Звіт про нашу роботу
    • Наші справи
  • Сторінка психолога
    • Завдання психологічної служби
    • Інформація для батьків
    • Поради батькам
    • Поради учням
    • Робота з учнями
  • STOP Булінг!
  • Методична робота
    • Циклові комісії
      • Циклова комісія класних керівників і виховної служби
      • Циклова комісія за напрямком сільське господарство і транспорт
      • Циклова комісія викладачів загальноосвітньої підготовки
      • Циклова комісія з професій “Плодоовочівник”, “Кухар”
  • Сторінка бібліотекаря
    • Про бібліотеку
    • Календар свят та пам`ятних дат
      • 11 квітня – Міжнародний день визволення в’язнів фашистських концтаборів
      • Година пам’яті «Біль і крик душі під знаком Чорнобиля» ( до 35-річчя від дня Чорнобильської трагедії)
    • Рекомендую книги для дозвілля
      • Книги – ювіляри 2021 року
    • Інформаційна подорож «Загадкові місця України»
    • ВІРТУАЛЬНА МАНДРІВКА «КРАСА І ВЕЛИЧ КОСМОСУ»
  • Профорієнтація
  • Професії
    • Кухар
    • Плодоовочівник
    • Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва (категорії “А1”, “А2” , “В1”)
    • Водій автотранспортних засобів (категорія “С”)
    • Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування
    • Водій мототранспортних засобів (категорія “А”)
    • Водій автотранспортних засобів (категорія “В”)
  • Харчування

Недавні записи

  • День відкритих дверей
  • Мальовничі місця України
  • День пам’яті жертв геноциду кримськотатарського народу
  • Сім’я – це найдорожчий і найцінніший скарб
  • День пам’яті та примирення

Останні коментарі

  • j.mp до У пошуках внутрішньої гармонії
  • bit.ly до Туристичний похід
  • http://j.mp/3B4V16E до День відкритих дверей в ліцеї
  • bitly.com до День вишиванки
  • j.mp до Святкування 362-ї річниці Конотопської битви

Категорії

  • Наші справи
  • Новини
  • Новини Центру
  • Робота з учнями

відповідальний за ведення сайту: Бородіна О.М.

e-mail: borodinalena82@gmail.com

©2022 | Built using WordPress and Responsive Blogily theme by Superb