Президент учнівського самоврядування ліцею – Трофимченко Аліна

Не талановитих дітей немає! Діти вчаться у самого життя.

 Академік І.Ярмаченко сказав:

  1. Якщо дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти.
  2. Якщо дитина живе в атмосфері ворожнечі, вона вчиться агресивності.
  3. Якщо дитину висміюють, вона стає замкненою.
  4. Якщо дитина виростає в терпимості, вона читься розуміти інших.
  5. Якщо дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною.
  6. Якщо дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою.

          Якщо дитина росте в атмосфері приязності, вона вчиться любити людей.

 Сенс учнівського самоврядування полягає не в тому, щоб учні включалися в існуючі піраміди керівництва – виховання, а в тому, щоб вони набували особистого досвіду, демократичних стосунків.

 Самоврядування розвиватиметься в разі, коли цього захочуть самі учні , які відчувають у ньому потребу, необхідність. Потреба виникає пізніше, а для початку необхідно постаратись, щоб учні отримали задоволення від самої діяльності. Учні багато можуть, якщо їм цікаво!

Формування ініціативної, здатної приймати нестандартні рішення особистості неможливе без широкого залучення учнів до управління ліцейними справами, через діяльність в органах самоврядування.

 З метою об’єднання зусиль педагогічного та учнівського колективів для добрих і корисних справ, щоб зробити життя змістовнішим і цікавішим, у ліцеї організовано парламент.

 Головним завданням  самоврядування ліцею є формування і розвиток соціально активної, гуманістично спрямованої особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідості.

Завдання учнівського самоврядування

*  Участь у розробці плану роботи ліцею на новий навчальний рік ;

*  Підготовка та проведення конкурсів, творчих звітів, замагань;

*  Організація  дозвілля ;

*  Проведення загально ліцейних лінійок, зборів, конференцій, виставок ;

*  Організація роботи із благоустрою території ліцею ;

*  Контроль за відвідуваням  ;

*  Проведення соціолгоічних досліджень з проблем життєдіяльності учнівських колективів.

Мета: спільна колективна творча справа, яка має об’єднати навколо себе максимальну кількість учасників, дати можлиість кожному спробувати свої сили, розкрити здібності і можливості. Ознайомлення з історією, славними традиціями України; виховання бережливості у всьому, поваги і любові до своєї родини, виховання громадянина України – носія національних цінностей та загальнолюдських надбань. Залучення учнів  до проведення навчального та виховного процесу, виховання  національної свідомості, соціально активної особистості.

 Переконання: в ідеалі активу не повинно бути – всі мають бути активними, знайти своє місце у справах колективу, села, району, області, України.

Структура учнівського самоврядування, яка склалася в Конотопському професійному аграрному ліцеї  поєднує в собі форми учнівської самоорганізації котрі відповідають потребам творчого розвитку особистості, скерованої на загальнолюдські та національні цінності. Ця структура залежить від учнівських колективів, інтересів .

Учнівське самоврядування в ліцеї очолює президент – Кекух Євгенія учениця ІІ курсу. Президенту підпорядковуються міністерства.

Робота міністерств взаємопов’язана і полягає в організації змістовного  життя ліцею, груп  через колективні творчі справи. В нашому ліцеї  учні самі співпрацюють з педагогами-консультантами. Робота кожного міністерства обговорюється на засіданні конференції учнів.

Учнівське самоврядування  має велике значення. Учні набувають передового  досвіду  самоорганізації  та співпраці, у них формується життєва позиція та світогляд, основою якого є  загальнолюдські цінності. При цьому розвивається терпимість до різних ідей і точок зору, вміння слухати і чути, дивитися і бачити, спостерігати й аналізувати, систематизувати і робити правильні висновки. Під час засідань учні набувають навичок відстоювати власну думку, співпрацювати з іншими людьми.

 Велику роль відіграє методична допомога з боку педагогічного колективу, співдружність дітей і дорослих, підбір вчителя – консультанта. Спільна діяльність педагогів та учнівського активу має і зворотну дію. Позитивним аспектом взаємодії педагогічного колективу та учнівського самоврядування є також поліпшення морально-психологічого клімату у колективі ліцеї, загальна атмосфера доброзичливості.

Учнівське самоврядування – не засіб звільнення учителів від педагогічних і завантаження ними учнів. Це спроба розширити діапазону діяльності дорослих і дітей – членів єдиного колективу, можливостей для їхньої співдружності, творчого пошуку і ініціативи, засіб навчитися жити і працювати за законами демократичного суспільства.

         Разом плануються спільні виховні заходи: бесіди, круглі столи, брейн-ринги, КВК, традиційні і обрядові свята,змагання,флеш моби,дискотеки та інші. Традицією стало проведення таких свят:

  • свято приурочене Дню вчителя;
  • свято Першого дзвоника;
  • посвята в ліцеїсти;
  • відкриття ліцейної спартакіади,Олімпійського тижня;
  • міс «Профтехосвітяночка»
  • свято квітів «Мереживо осінніх барв»;
  • свято «Козацькому роду нема переводу»
  • предметні КВК;
  • предметні тижні;
  • свято Миколая;
  • Новорічний флеш моб;
  • свято Валентина;
  • туристичні походи;
  • виховні заходи присвячені Т.Г.Шевченку.
  • волонтерський рух та інші.

 Також організовуються зустрічі з працівниками різних служб (міліції, медицини, соціальних служб для молоді).

 Самоврядування стосується способу життя та поведінки ліцейного колективу в цілому і кожного члена зокрема. В умовах демократизації і гуманізації нашого суспільства – це величезна сила, спрямована на розвиток самостійності, ініціативи і взаємодопомоги, формування почуття господаря, який за все відповідає.

Перспективна програма дій

учнівського самоврядування

на 2018-2022 роки

  • Впровадження інноваційних технологій
  • Активізація  роботи Міністерств учнівського самоврядування.
  • Проведення змістовного дозвілля учнівської молоді, спортивних змагань, ігор, фестивалів, свят, природоохоронних акцій та операцій щодо збереження лілейного  майна, трудових десантів.
  • Випуск ліцейної газети «Наше життя».
  • Впровадження в структуру учнівського самоврядування « Служби порозуміння».